Dlaczego na Ziemi jest coraz cieplej? Co porosty mówią o jakości powietrza? Czy ludzie mogą stopić wszystkie lodowce? Jak z butelek powstają bluzy polarowe? Czy rzeka może ogrzać miasto?
Na te i inne ciekawe pytania uczniowie klasy 3 poznają odpowiedzi w ramach projektu Ekologia. Jak chronić środowisko?
Podczas lekcji uczniowie będą prowadzić obserwacje przyrodnicze. Dowiedzą się, jak chronić środowisko i czym jest klimat. Będą także pracować kreatywnie, nadając nowe życie zużytym przedmiotom. Zajęcia pomogą im trenować kompetencje społeczne i rozszerzą ich wiedzę przyrodniczą.
Scneariusze opracowane są w oparciu o Metodę Pytań i Doświadczeń, której najważniejszym założeniem jest rozbudzanie u dzieci ciekawości, która potęguje chęć poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji.
Ten ogólnopolski projekt pn. Ekologia. Jak chronić środowisko? w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej.