Celami ogólnymi , z którymi zapoznaliśmy się podczas zajęć marcowych bloku tematycznego „Komunikacji międzyludzkiej” było przypomnienie cech dobrego mówcy oraz słuchacza , poznanie terminu asertywności oraz szczegółowych zasad merytorycznej dyskusji.
Na pierwszych zajęciach obejrzeliśmy film edukacyjny „Zgadzam się czy nie! Jak szanować granice- swoje i cudze?” ukazujący umiejętności wyrażania własnych uczuć i opinii w sposób otwarty bez lęku , a zarazem z szacunkiem do innych osób.
Kolejnym punktem naszych lekcji była dyskusja dotycząca bardzo ważnej kwestii m.in. wpływu odbioru komunikatu przez innych ludzi. Metodą pracy grupowej na której się skupiliśmy była burza mózgów. Nauczyciel przedstawił Nam kilka problemów, udzielał głosu zgłaszającym różnego rodzaju pomysły, a następnie zapisywał je na tablicy. Po wyczerpaniu pomysłów nastąpił wybór najlepszego rozwiązania. Uwierzcie mi ta „giełda pomysłów” włączyła każdego z uczniów do pracy i w bardzo krótkim czasie udało nam się zgromadzić dużą ilość pomysłów i ciekawych rozwiązań.
Lekcja nr 2 to zapoznanie Nas z różnorodnymi odmianami języka polskiego (języki regionalne i gwary) terminów języka migowego oraz pisma Braille’a.
Uwieńczeniem naszych lekcji były ciekawe karty pracy oparte na komunikacji międzyludzkiej oraz……oraz zadanie kreatywne , polegające na nagraniu piosenki.